lördag 17 november 2007

Nyinvigning av Krämaren!




















Äntligen så är det dags!
På torsdag den 22 november nyinvigs Krämaren här i Örebro efter 18 månaders renovering.
Ett 10-tal nya butiker kommer nu att öppna däribland min favorit, Zara.

Krämaren invigdes första gången 1963 som ett av Sveriges första köpcentrum och har under årens lopp byggts om och förändrats för att följa tidens trender och växlingar. Huset är byggt i amerikansk stil och symboliserade då en ny epok i stans utveckling. På 80-talet så hade faktiskt NK en butik Krämaren, men den lades ned ganska fort.

Det skall bli otroligt roligt att se hur det blivit. Jag måste erkänna att jag inte riktigt kommer ihåg hur det såg ut innan. Jag har ju bara bott här i Örebro i drygt ett halvår och hela den tiden har det varit totalt kaos där borta......Hur som helst så skall jag faktiskt på invigningen. Vi har nämligen fått VIP-inbjudningar på jobbet och jag fick följa med!

Bild från Krämarens hemsida.

Inga kommentarer: